♥ TRANSLATION TOOL AT THE BOTTOM OF THE PAGE! ♥

söndag 3 april 2011

ATT FÅ PÅ PÄLSEN

Assnyggt stöldgods
By the way. Jag hatar päls, jag bär det bara ibland när jag får för mig att det är okej för att jag druckit ett glas vitt för mycket. Jag har en nougatfärgad minkstola som jag köpte på second hand när jag var 15 och jag tycker den är vacker för att djur är vackra men jag känner mig inte bekväm i att bära den lika lite som jag skulle känna mig bekväm i ett vackert plagg jag stulit ur en kompis garderob utan lov. Men jag tycker inte heller att kött är mord. Jag tycker inte ens att mord är mord. Det är bara lite död. Man blir för blasé som vegetarian. Om jag skulle svimma av chock varje gång jag såg nedmalda muskler, nerver, hud i köttdisken skulle livet bli svårt. Jag tror inte ens att jag skulle bli särskilt rädd av att se en död människa längre, jag som var så jävla rädd för döden och döda kroppar förut för jag gör ingen skillnad på det efter 17 år som vegohagga och jag ser ju döda djur i någon form varje dag. Dock så tycker jag att människor som köper nya pälsar fattar ett oigenomtänkt beslut och jag blir lite ledsen när människor jag tycker är bra, typ Miuccia Prada, insisterar på att göra päls. Pälsen som statussymbol är lika stendöd som minkfan den är gjord av, vilken mupp som helst kan ju gå till Beyond Retro och tjacka sig ett gammalt kadaver, men jag vet hur sjukt mycket pengar det finns i den branschen och hur de här Köpenhamnsmänniskorna lobbar som fan för att få alla att göra, bära, impas av päls. De mailade min cosmomail för någon månad sen och jag snäste av dem och uttryckte min avsky för deras verksamhet. Jag snäser inte av arbetskontakter hur som helst hur irriterad jag än blir men vissa dörrar känns ju inte nödvändiga att hålla öppna. Vissa principer har hon ändå, den gamla haggan. Kul info va??

6 kommentarer:

Jenny sa...

Du ger mig hopp om stockholm (har alltid sett stan som befolkad av 100% satan).

Anonym sa...

grymt bra inlägg. har saknat den där typen av substans i dom sista inläggen. fan vad du glänser emellanåt alltså. wooh.

rebecka sa...

Köttindustrin är väl mord i flera bemärkelser... Och ja, när jag tänkte på folk som köper päls så tänker jag på början av nittonhundratalet. Känns väldigt konstigt att det är någonting som räknas som fint fortfarande... jättekonstigt.

Tycker att det blir äckligare och äckligare att gå förbi kött/ost/mjölk-grejer i affären.. dels för att det stinker så förbannat och dels för att det är så konstigt att någon kan köpa det där utan att tänka på vad det egentligen är för någonting. Och ÄNNU konstigare om de fattar vad det är men ändå väljer att äta upp det. blablabla

snipp snapp snut

Anonym sa...

men va! utveckla vad det är för lobbyister i köpenhamn. är det meningen att man ska veta?

Anonym sa...

Om du gillar Miucca Prada så mycket varför knullar du inte med henne då?

Emma Veronica Johansson sa...

Anonym: För jag uppskattar hennes arbete konst, inte hennes kropp. Dessutom är jag inte lesbisk?