♥ TRANSLATION TOOL AT THE BOTTOM OF THE PAGE! ♥

tisdag 7 juni 2011

THEY CALL ME RÅTTSVANS-EMMA

Nu har jag kokat lite olika brygder. Jag har en klassiker som jag nu tänker delge er mitt "recept" till. Den brukar bl.a. kickstarta en feber som öppnar upp och gör mottagligt för allt hokus-pokus man stoppat i samt driver ut sjukdomen ur kroppen* men idag har gjort en variant på den med mindre chili eftersom jag har ont i magen och inte direkt är sugen på feber just nu. Mått bestämmer du själv.

   INGREDIENSER:
  • Vatten
  • Krossad vitlök + hela vitlöksklyftor
  • Färsk, riven ingefära
  • Hackad chili, torkad eller färsk
  • Kamomill eller kamomillte i påse
  • Pepparmyntsolja eller papparmynta-te i påse
  • Kanel
  • Dijonsenap
 +
  • Färsk limejuice från frukt
  • Honung


Låt koka i ca en halvtimma eller ibland i flera timmar men då med lock så inget smiter och tillsätt honungen först efteråt *viktiga enzymer*. Eventuellt klegg i botten på koppen skall drickas/ätas upp. Även vitlöksklyftorna (de smakar nästan ingenting längre).

*in vivo test (no, not in vitro, what did you expect?)

SIDOSPÅR! En annan intressant sak jag upptäckte idag, när jag inte alls tänkte på min hud utan mina bihålor *ryser* var att kokade krossade linfrön kan användas som ansiktsmask! Mer om det sen!

Inga kommentarer: